پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229255
لزوم توجه به ظرافت هاي ترافيک شهري در چهارمحال و بختياري:
وقوع حوادث بزرگ در دل بي توجهي هاي کوچک!/ خاموشي ثانيه شمار چراغ هاي راهنمايي و رانندگي در فارسان!
تاریخ انتشار : 1396/12/12
نمایش : 1036
ثانيه‌شمارهاي چراغ راهنمايي و رانندگي واقع در چهارراه نواب صفوي، زمان زيادي است که کار نمي‌کنند و زمان شمارش معکوس را نمايش نمي‌دهند.
به گزارش از پيرغار، چراغ‌هاي هوشمند راهنمايي براي کنترل ترافيک وسايل نقليه استفاده مي شود. در عصر مدرن هر شخص انواع مختلفي از وسايل نقليه را دارد که حاصل آن افزايش تعداد وسايل نقليه است.

براي همين چراغ هاي راهنمايي الزامي است تا از بروز ترافيک و تصادفات جلوگيري کند. سه رنگ مختلف در چراغ هوشمند راهنمايي وجود دارد که هرکدام پيام مختلفي براي رانندگان در بردارد

چراغ‌قرمز که بالاست از راننده مي خواهد که در تقاطع توقف کند، چراغ سبز در پايين به راننده آزادي حرکت در تقاطع را مي دهد و چراغ زرد در وسط به راننده هشدار مي¬دهد که بايستد درصورتي‌که چراغ بعدي سبز باشد حرکت کند

شمارنده ديجيتالي زمان معکوس چراغ‌هاي راهنمايي Countdown Device باقيمانده زمان سبز يا قرمز را برحسب ثانيه در هر تقاطع نشان مي‌دهد و بدين طريق ضمن آگاهي دادن به رانندگان خودروها در مورد زمان باقيمانده موجب کاهش تصادف و تخلف رانندگي مي‌شود.
             

يکي از مهم‌ترين محاسن تايمرها، القاي آرامش به رانندگان است

آقاي حيدري راننده تاکسي که از صبح تا شب از اين مسير حرکت مي‌کند تايمر را محاسن ويژه دانست و گفت: يکي از مهم‌ترين محاسن تايمرها، القاي آرامش به رانندگان است به‌گونه‌اي که اگر رانندگان زمان تقريبي ماندن را بدانند آرامش رواني بيشتري دارند.

وي کمک به کاهش آلودگي هوا و توجه به مسائل زيست‌محيطي را يکي ديگر از محاسن تايمرها دانست و گفت: وقتي هرلحظه احتمال حرکت براي رانندگان وجود دارد، افراد به‌صورت مداوم با پدال گاز و کلاژ بازي کرده که اين مسئله نيز به آلودگي هوا دامن مي‌زند اما وقتي تايمر باشد با آرامش و بدون استرس، صبر کرده و حتي ديده‌شده است که در سيکل‌هاي طولاني، برخي رانندگان براي کمک به پاکيزگي هوا، خودرو را خاموش مي‌کنند.

آقاي فاضلي يکي ديگر از رانندگان شهري مي‌گويد: با توجه به قانون ممنوعيت عبور از چراغ زرد در ايران، بايد شمارشگر چراغ‌راهنما روشن باشد تا رانندگان با توجه به شمارشگر تصميم خود را گرفته و ناخواسته جريمه نشوند!

در سطح چهارراه و سه‌راه‌هاي اصلي شهر، چراغ راهنمايي به‌منظور نظم و کمک به کاهش بار ترافيک شهر نصب گرديده است. اين موضوع ممکن است براي بسياري از شما رخ‌داده باشد که موقع عبور از چراغ سبز که شمارشگر چراغ‌راهنما خاموش بوده و به خيال خودتان فرصت کافي براي گذشتن از چهارراه را داشته‌ايد؛ با خيال راحت سرعت گرفته‌ايد اما هنوز چند متر به چهارراه مانده يک‌باره چراغ نارنجي شده و همه محاسبات شما به‌هم‌خورده است.


       

ثانيه شمارها به برنامه ريزي راننده جهت حرکت مناسب خودرو کمک مي کند

مانده‌ايد که اگر چراغ را رد کنيد مبادا لحظه آخر قرمز شود و يا روي خط عابر قرار بگيريد و جريمه شويد و بدتر از همه اينکه تا وسط چهارراه برويد و با ماشين‌هايي که از خيابان سمت راست مي‌آيند تصادف کنيد و هزار و يک احتمال ديگر اما اگر ترمز کنيد و تا چراغ سبز بعدي صبر کنيد چه؟ در آن صورت ماشين پشت‌سري به شما خواهد کوبيد يا عابر پياده‌اي …

از سوي ديگر وقتي چراغ سبز مي‌شود، راننده‌ها بيشتر حواسشان به رنگ چراغ بوده تا عابران پياده و اطراف خود و ممکن است تصادفي هم رخ دهد؛ چيزي شبيه مسابقه اتومبيل‌راني که همه چشمشان به چراغ است اما از زماني که چراغ‌هاي تقاطع‌ها مجهز به سيستم شمارشگر شده‌اند، نخستين چيزي که تغيير کرد، اين بود که چنين اغتشاشي جاي خود را به احساس آرامش خاطر داد!

رانندگان تاکسي شهر که از همه رانندگان شاکي‌تر هستند مي‌گويد: مدتي است ثانيه‌شمارهاي اين تقاطع کار نمي‌کند و مشخص نمي‌شود که کي چراغ سبز مي‌شود و يا قرمز مي‌شود.

هرچند که گاهي از منافع و گاهي از مضرات ثانيه‌شمار تقاطع‌ها بحث مي‌شود اما از منافع اين ثانيه‌شمارها مي‌توان به برنامه‌ريزي جهت حرکت مناسب خودرو و نيز آگاهي از زمان باقي‌مانده اشاره کرد و از تيک آف زدن‌هاي بي‌مورد جلوگيري نمود.


انتهاي پيام1026ج /590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html